Наставники новопризначених педагогів
Порадник для наставників. Супервізія: професійна підтримка і професійний розвиток педагогів
Положення про школу новопризначеного та малодосвідченого педагога
1. Загальні положення
Школа новопризначеного та малодосвідченого педагога є складовою частиною системи підвищення кваліфікації вчителів, що мають стаж менше ніж 3 років і кваліфікаційну категорію "спеціаліст” та вчителів, які менше ніж 3 роки працюють на новій посаді. Школа новопризначеного та малодосвідченого педагога – це постійно діюче професійне об’єднання педагогів, створене за ініціативою методичного кабінету.
2. Мета і завдання
Мета: Формування у молодих педагогів високих професійних ідеалів, потреб в постійному саморозвитку і самовдосконаленні.
Завдання школи:
- задовольняти потреби педагогів у неперервній освіті та надавати допомогу у подоланні різних утруднень;
- сприяти формуванню індивідуального стилю творчої діяльності педагогів;
- допомагати вчителям впроваджувати сучасні підходи та передові педагогічні технології в освітній процес.
3. Функції та обов’язки
Організація групових занять для учителів, проведення практичних семінарських занять, науково-практичних конференцій, заслуховування звітів слухачів школи новопризначеного та малодосвідченого педагога з питань організації освітньої діяльності та професійної освіти.
Організація вивчення професійних потреб учителів, допомога в самовдосконаленні.
Організація роботи щодо вивчення передового педагогічного досвіду.
4. Права слухачів школи новопризначеного та малодосвідченого педагога
- брати участь у конференціях, творчих і педагогічних майстернях;
- використовувати матеріальну базу школи для самоосвіти;
- одержувати консультативну допомогу від педагога-наставника;
- підвищувати свою кваліфікацію.
5. Відповідальність
Учасники й керівник школи новопризначеного та малодосвідченого педагога несуть відповідальність за виконання поставлених перед ними завдань, функцій і обов’язків.
6. Управління школою новопризначеного та малодосвідченого педагога
Для організації роботи школи новопризначеного та малодосвідченого педагога призначається керівник з-поміж досвідчених педагогів. У річний план роботи включаються графік проведення занять, відкритих уроків з певної тематики. Протягом навчального року проводиться не менше 4 занять школи новопризначеного та малодосвідченого педагога, практичні семінари.
До основних форм роботи з молодими педагогам відносяться:
- круглі столи, семінари з науково-методичних питань, творчі звіти вчителів;
- відкриті уроки та позакласні заходи;
- лекції, повідомлення і дискусії з методики викладання предмета і виховання;
- рольові та ділові ігри, моделювання навчальних занять, тренінги тощо;
- вивчення передового педагогічного досвіду.
7. Діловодство
- положення про школу новопризначеного та малодосвідченого педагога;
- план роботи;
- банк даних про слухачів школи новопризначеного та малодосвідченого педагога: кількісний і якісний склад (вік, освіта, спеціальність, педагогічний стаж, рік закінчення вищого навчального закладу);
- звіти про роботу школи новопризначеного та малодосвідченого педагога.