Мета: провести з учнями екологічну гру; закріплювати знання дітей про взаємозв’язок людини з природою; формувати поняття про сучасний екологічний стан України, про вплив діяльності людей на навколишнє середовище; знайомити з причинами складної екологічної ситуації та шляхами вирішення проблеми; розвивати мислення, пізнавальний інтерес; виховувати любов і бережливе ставлення, бажання жити в незабрудненому середовищі; вдосконалювати техніку зчитування з губ; збагачувати словник; розширяти кругозір, мовні навички учнів; слідкувати за вимовою
Обладнання: електронна презентація «Проблеми екологічного середовища», картки з завданням, ребуси, папір, пластикові пляшки, 2 хустки.
Хід гри:
Наука та техніка не стоять на місці. Вони розвиваються. З’являються нові апарати, технології. Але це посилює негативний вплив людини на природу. Збільшилося забруднення природного середовища: повітря, ґрунтів, води, знищення лісів, випадають кислотні дощі, зменшується озоновий шар Землі, погіршується загальний стан здоров’я людей.
В усьому світі дуже складна екологічна ситуація. Що таке екологія?
Екологія – це наука про умови існування живих організмів та їх взаємостосунки з навколишнім середовищем.
То як же людина впливає на екологічну ситуацію?
Є два шляхи людської діяльності:
1) жити за принципом «після мене – хоч потоп» - не зважати на закони природи;
2) або виховувати «екологічну совість» - бути відповідальними за нашу планету.
Екологічні проблеми:
- Руйнування природного середовища.
- Знищення лісів.
- Забруднення повітря.
- Забруднення ґрунту.
- Забруднення води.
Вирубка лісів.
Ліси відіграють дуже важливу роль у житті планети. Це – легені планети. Чому? (ребус «повітря») Тому що ліс виробляє кисень, допомагає дихати. Без кисню людина може прожити 1-2 хвилини.
За даними ООН, щорічно на планеті вирубають понад 3 млрд. м.3 лісів.
Ще на початку ХХ ст. ліси були поширені на площі 24 млн. 500 тис. км.2. Зараз плаща цих лісів скоротилась до 10 млн. км.2. В Африці за 50 років – вирубано 60% всіх лісів.
Людська діяльність привела до зникнення багатьох видів рослин і тварин.
- Гра «Квіткова галявина»
Назвати квіти, які занесені до Червоної книги України (нарцис вузьколистий, підсніжник, червона рута, едельвейс, дзвоник, сон-трава, конвалія, сальвінія плаваюча) .
- Гра «Покажи тварину»
Потрібно показати рухами тварину (мавпа, павук, бджола, жаба, страус, слон, верблюд).
Забруднення повітря.
Головні причини забруднення повітря – це енергетична та машинобудівна промисловість.
Близько 500 млн. авто викидають в атмосферу землі 400 млн. тонн оксидів вуглецю, сотні тисяч тонн свинцю
Всі шкідливі сполуки скупчуються у вигляді смогу.
Щороку від забрудненого повітря в приміщенні помирає 1,6 млн. чоловік. Це одна людина кожні 20 секунд.
Людина на добу споживає близько 1.2 кг. Їжі, 2-х літрів води і 20 кг. повітря. То що важливіше?
- Гра «Утвори нове слово»
Потрібно зі слова «атмосфера» утворити якомога більше нових слів.
Забруднення води.
Забруднення води відбувається в наслідок скидання в ріки, озера та моря промислових, сільськогосподарських та побутових стічних вод.
В природні водойми щорічно спускається близько 500 млрд. тонн промислових і побутових відходів, у тому числі кілька тонн нафти.
Важлива роль у забрудненні водойм відіграють розливи нафти внаслідок аварій танкерів (судна для перевезення нафти)
- Гра «Почисти річку»
Потрібно з закритими очами прибрати з річки весь бруд.
Шляхи вирішення екологічних проблем.
Як ви вважаєте, як можна вирішити екологічні проблеми? Чим ми можемо допомогти природі?
- Екологічно чисті технології.
- Вітряки.
- Насадження нових лісових масивів.
Екологічно чисті технології – Архітектор Девід Фішер запевняє що хмарочос, побудований за його проектом, зможе виробляти з вітру енергію для себе. За проектом Фішера башти будуть блоками, які нанизані на центральну вісь, що робить можливою дві функції: поверхи обертатимуться, а між кожним поверхом можна буде розташувати вітрову турбіну.
Який ми можемо зробити висновок?
Людина повинна усвідомити, що Земля і всі її мешканці на межі загибелі, і зберегти майбутнє – справа КОЖНОГО з нас…. |